menü

Eski sürüm internet tarayıcılarda açılır menüler çalışmamaktadır. İnternet tarayıcınızı güncellemenizi tavsiye ederim.

Motor ve Şanzuman Takozu Değişimi

Karşılaşılan sorun: Vites kolunun sağa yatık durması, vites kolunda titreşim, karbüratörün hava filtresi kazanına sürtmesi.

Motor takozu değişimi:

-Eğer şanzumana bağlı arka travers sökülüyse şanzumandan krikoyla kaldırıp altına takozla destek veriniz.

-Motoru karterden kaldırmayınız. Onun yerine motor bloğu üzerinde iki adet çıkıntı vardır. Bunlar aslında Fransız modellerde ön taraf uca dikey çalışan motor takozu bağlamak için yapılmıştır. Yerlilerde boştur. Bu kulaklar dar olduğu için kriko kaçırma ihtimali vardır. Dikkatli kaldırınız.

-Krikoyu destekleyecek kadar açtıktan sonra fotoğrafta görülen civata ve somunları sökünüz. Şasiye bağlı civataları sökmeden değişim yaptım.

Renault 12 Teknik photo 114-115_zps9c65a009.jpg

-Motor takozuna ait üç adet bağlantı söküldükten sonra krikoyla kaldırmaya devam ediniz. Eski takou çıkarıp yeni takozu monte ediniz.

-Krikoyu yavaş yavaş indirerek iki civatayı bağlamak için delikleri hizalayınız. Civataları elverdiği ölçüde sıkınız. Krikoyu yine yavaşça indirerek boşluk alarak sıkmaya devam ediniz. Takoz tam oturunca son kez sıkarak krikoyu alınız.

Çalışma şartları ve süre: Acemi biri amatör olarak bu işleri bir tam günde tamamlayabilir. İşin hızlandırılması için arabanın kanala çekilmesi veya liftle kaldırılması, somun ve civataların uygun lokma setleriyle sökülüp takılması, bazı işlemlerde yardımcı olabilecek biri(motor takozu değişiminde) olması iş süresini kısaltır.

Çalıştığım alan arabanın altına yatabilecek kadar, kullandığım takım yetersiz ancak kaliteli(kalite ölçütü yaralanmayan somun ve vidalar), yağ pompası gibi birkaç avantaj.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder