menü

Eski sürüm internet tarayıcılarda açılır menüler çalışmamaktadır. İnternet tarayıcınızı güncellemenizi tavsiye ederim.

Neden Renault 12 TL?

Neden Renault 12 TL Satın Aldım?

Artık üretimi olmayan, belli bir yaşta otomobil almaya niyet edince akıldaki kriterlerde değişiklik oluyor. Kısa süre alınıp satılacaksa motor, kaporta durumu, vs. olabilir. Kopmamak üzere alınacaksa, hele ileride restorasyon fikri de oluştuysa, sorular çeşitlenebilir. Mesela sürekli kullanacak bir kişi için yedek parça temini önemlidir. Paslanma konusunda hassas olan biri de kronik paslanma sorunu olmayan veya paslandığında tamir maliyeti düşük bir otomobil düşünebilir.

Bugüne kadar bu araçlar station modellerde TN, TSW ve Toros, binek modellerde TL, TS, GTS, TX, Toros olarak üretildi. Bu araçlar temelde  aynı kasa yapısına sahip olmakla birlikte kullanılan aksesuarlar, motor ve yürüyen tipleri gibi bazı noktalarda farklılık gösteriyor. Bu farklar da arabanın büyük ölçüde kesilip biçilmesine gerek kalmadan yapılabilecek şeyler.

Şahsi tercihime gelince aracım 1977 model yani dürbün göğüs olarak tabir edilen ilk model makyaj geçirerek yenilenmiş. Yedek parça konusunda(far, panjur, cam, ön arka panel sacı, vs.) biraz daha avantajlı görünüyor. Aynı model TS alsaydım boşta bir iyotlu far düğmesi olacaktı veya Cibie far aramak zorunda kalacaktım.

İkinci avantaj elektrik sisteminin basit olması, fazla aksesuar içermemesi. Bu konu belli bir yaştaki otomobillerde çok önemlidir. Fişlerin içinde pabuçların birbirine temas etmemesi, oksitlenme, yanlış sigorta kullanımı sonucu kablo erimeleri gibi sorunlarla baş etmek kolay olacaktır. Aracımda rezistanslı arka cam bile olmadığı için elektrik sistemi fazla işlem gerektirmedi.

Diğer bir avantaj TL modelinde kullanılan parçaların neredeyse tamamen(birkaç özellik hariç) Fransa' daki modellerle aynı olması. TS modeliyle kıyaslandığı zaman yerli TS' deki kapı nikelajları ilk çıkan TS' lerdeki nikelajdan. Koltuklar farklı. Dürbün göğüste kullanılan TS jant kapakları da Renault 15' ten alınma.

Bana göre en önemlisi paslanmaya meyilli bölgelerin TS modeline göre daha az olması. Her otomobilde paslanacak bölgeler(maşpiyel sacı, kapı etekleri, ön direk çamurluk bağlantıları, arka çamurluk ağzı gibi) bellidir. Aksesuar arttıkça bunlar biraz daha artıyor. Mesela TS' de kapı nikelajları metal klipslerle sabitlendiyse kapı sacının ortadan çürümeye başlaması kaçınılmaz. TL modelinde maşpiyel çürüğüyle geçilen bir durum.

Elinize tamir takımı alıp eksikleri tamamlamayı düşünüyorsanız bu soruları sorabilirsiniz. Ustaya tamir ettirmeyi düşünüyorsanız, tamir ve bakım masrafı yönünden sıkıntı yaşamıyorsanız her aksesuarı elektrikle çalışan bir otomobil de bakabilirsiniz. Karar elbette size aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder