menü

Eski sürüm internet tarayıcılarda açılır menüler çalışmamaktadır. İnternet tarayıcınızı güncellemenizi tavsiye ederim.

Çorum Kaloriferi Tesisatı Hazırlamak

Aracınızın ısıtmasından memnun kalmadığınız için çorum kalorifer kullanıyor olabilirsiniz. Bir aracın elektrik aksamı çok önemlidir. Her aksesuar için kablo kesip çalışmak elektrik sisteminizi kısa sürede çökertir. Bu yüzden aracın orjinal hattına zarar vermeden ve yeni bir düğme yerleştirmeden kuracağınız bir tesisat hem tesisatınızın ömrünün erken bitmesini önler hem de çorum kaloriferini iptal ettiğinizde delik deşik bir göğüs bırakmanızı önler.

Kullandığım tesisatta orjinal kalorifere ait rezistans devresi olmadığı için aşağıdaki şemayı hazırladım. Bu şemada kalorifer rezistansı(reosta) yoktur. Bunun yerine iki motor birbirine seri bağlanarak iki motorun da yavaş dönmesi sağlandı. Hızlı devir için iki motor birbirine paralel bağlansaydı düğmeye fazla yük binerek kontakların bozulmasına sebep olabilirdi. Bu yüzden iki anahtar kullanmak gerekecekti. İkinci anahtara için delik açmak yerine kumanda amaçlı bir röle tercih edilirse tek anahtarla iki kalorifer aynı anda kontrol edilebilir.

Rölenin tetikleme uçları orjinal kalorifer motoruna paralel bağlanır. Çünkü anahtara basılınca motora gelen akım röleden de geçer ve rölenin kontağı devreyi tamamlar. Kontaktan geçen akım çorum kaloriferine de ulaşarak iki motorun da hızlı bir şekilde dönmesini sağlar.

Kullandığım çorum kaloriferi iki hızlı modeldir. Siz de çift devirli çorum kaloriferi kullanıyorsanız hızlı devir çeviren ucu röleye, yavaş devir çeviren ucu anahtarın düşük devir kademesine bağlayınız.

 photo corumsema_zpshjikve7m.jpg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder