menü

Eski sürüm internet tarayıcılarda açılır menüler çalışmamaktadır. İnternet tarayıcınızı güncellemenizi tavsiye ederim.

Pas Temizleme ve Boya

Uyarı: Bu çalışmada çeşitli boyalar kullanılmıştır. Epoksi boya kullanılacağı zaman, maske, eldiven, bone kullanılmıştır. Zehirli bir boya olduğu için önlem almadan kullanmayınız.

Kırmızı arabanın kırmızı takım sandığı olur düsturuyla yola çıktım. Önceden sentetik antipas attığım için oto boyası kullanamazdım. Onun yerine sentetik yağlı boya kullandım. Renk olarak da epey uyumlu oldu.

Resim1977 Renault 12 TL Takım Sandığı photo DSCN0444_zpsf1bcafae.jpg

Sağ arka çamurluk ağzı daha önce işlem görmüş fakat zamanla macunları kabarmaya başlamıştı. Çürümeden önlem alıp boyamaya karar verdim. İlk video kabarık hali. İkinci video zımpara sonrasına ait. Zımparadan sonra birkaç yer delinmeye başlıyordu. Önceden aldığım epoksi boyaları paslı yerlere sürüp iki hafta kurumasını bekledim. Sonra da macun vs. aşamaları yaptım.

Sol alttaki fotoğraf ilk attığım primerden sonrası. O primeri de iki ay kadar kuruttum. Bu kadar süreye gerek yoktu fakat macunla tekrar yoklama yapabilmem için alttaki boyanın eski olması gerekiyordu. O kadar bekleyebildim. Sağ alttaki fotoğraf boya sonrasına ait. Stepne sacını fotoğraf çekiminden sonra mat siyaha boyadığım için daha güzel görünüyor. 723 Toledo Kırmızı biraz açık görünüyor ama çamurluğun üst tarafını pasta yaptıktan sonra ton farkını kapatacağını düşünüyorum.


ResimResim

Arabanın tabanını iyice açtım. Sağ ön koltuğun maşpiyele bakan kısmı delinmişti. Daha önceden yaptıkları köpüğü söküp attım. Yerine paspas parçasını silikonla iyice yapıştırdım ve belli olmasın diye üzerine siyah boya sürdüm. Koltuğun gömülmemesi için alt ve üstten sac parçalarıyla takviye yaptım. Kaporta işlemi görünceye kadar sağlam olsa yeterli.

Taban halısı altındaki keçeyi(sünger gibi ıslanmıştı) ve torpidoyla göğsün arkasındaki keçeyi söküp güneşin altında iyice kuruttum. Taban sacını tel fırça+spiral+zımpara ile pas ve kirden temizledim. Keçelerin altı sürekli nem tutarak çürümeyi hızlandıracağı için epoksi boya ile taban sacını ve göğüs arkasını boyadım.

Resim

Düzenli yerleştirseniz de söktüğünüz parçaları arabada bulmakta zorlanabilirsiniz.

Resim

Elimdeki epoksi boyayı kaputun altına da uyguladım. Akünün arkasındaki kısım, kalorifer kanalının içi, sağ şase kolu üzerinde paslı ve boyası dökülmüş kısımlara uyguladım. Fotoğraflar boyanmış halini gösteriyor.

ResimResim

İçerideki direkler mavi renkti. Olması gerektiği gibi kırmızıya boyadım. Solda eski hali, sağda yeni hali görülebilir.

ResimResim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder