menü

Eski sürüm internet tarayıcılarda açılır menüler çalışmamaktadır. İnternet tarayıcınızı güncellemenizi tavsiye ederim.

Vites Mil Keçesinin Değişimi

Karşılaşılan Sorunlar:Şanzumanın özellikle kumanda mili etrafındaki akıntılar, şanzuman yağının bir yıl içinde tamamen boşalması.

Tespit ve Teşhis: Kumanda mili keçesinin lastiğinin kopuk olması sebebiyle aşırı yağ akıntısı. Sökme işleminde kumanda mili ve mafsallı levye üzerinde sorun çıkaracak bir aşınma yok.

Alınan malzemeler: Fotoğrafta görüleceği üzere pakette şanzuman arka kapağı için kağıt conta, paketin üzerindeki siyah halka vites mili keçesi, solda önde şanzuman takozu, arkasında motor takozu, arkasında balata spreyi. Basınçlı olduğu için ince temizlikte işe yarıyor. Fotoğraftaki parçalara toplam 35TL ödedim.

1977 Renault 12 TL Yedek Par photo DSCN0445_zpsca167bdd.jpg

Yapılan işlemler:

Keçe Değişimi:

-Aracı çalışmak için müsait bir yere çekiniz.(Çalışmak için arabanın önünü kaldırıma çıkardım. Ek bordürle desteklediğim için taş ve tahtalardan rampa yaptım.)

-Arka kapak sökülecekse şanzuman yağını boşaltınız. Benim gibi çıkardıysanız arka kapağı sökerken yağın hepsi oradan boşalacaktır.

-Sökme işlemine başlarken ilk olarak şanzumanı krikoyla destekleyiniz. Ardından iki adet 17 numara anahtarla vites levyenini ayırınız. Levyenin diğer ucundaki ay sekmanı söküp levyeyi alınız. 13 numara anahtarla şanzuman takozunun egzoz borusundaki takozun somunlarını, 11 numara anahtarla şanzumana bağlı civataları sökünüz.

Renault 12 Teknik photo 302_zpsa8efd1b9.jpg

-Şanzuman arka kapağının sökülmeden işin yapılabilmesi tamamen keçenin dışarıdan sökülüp sökülemeyeceğine bağlıdır. Sökülebiliyorsa önce milin ucundaki parçanın pimi zımbayla çıkarılır. Parça alındıktan sonra toz körüğü alınır ve keçe değişimi yapılır.

-Keçe dışarıdan çıkarılamıyorsa mecburen arka kapağın sökülmesi gerekir. Arka kapağı sökmek için yine 11 numaralı anahtarla diğer civatalar sökülür. Üstteki civataların birinde şanzuman kodu yazan plaka vardır, onu da saklayınız. Arak kapağı sökmeden önce hangi vitese atacağınızı bilemiyorum ama kolay olacağını düşündüğüm için birinci viteste sökmüştüm.

-Arka kapağı sökerken bir miktar yağ akabilir. Altına kap koyunuz.

-Arka kapağı söktüğünüzde metal bir halka düşebilir. Korkmayınız. Düştüğü yer üst dişli grubunun ucudur.

-Aşağıdaki fotoğraf sökülmüş halidir. Sağ üstte görünen iki çentikli çubuk ve ortasındaki kancalı demir seçici çubuklardır. Bunların sağdaki(dıştaki) geri vites, ortadaki 1-2, soldaki ise 3-4 çatalına gider. Mesela 1. vitese takınca ortadaki çubuk ileri gider. Gresli gibi duran büyük dişli sonsuz dişlidir. Plastiktir ve km dişlisini çevirir. Bu dişli grubu diferansiye kadar uzanır. Onun üzerindeki rulmanlı dişli de prizdireğe uzanır. Kapağı sökerken düşen parça işte buraya yerleştirilir. En alttaki delik(sağdaki) kumanda milinin hareket ettiği boşluktur.

1977 Renault 12 TL photo DSCN0446_zps24106ae4.jpg

-Arka kapağın üzerine gerekli açıklamalar yazılmıştır. Keçe değişimine dönersek üstteki toz lastiğini çıkarıp 14 numaralı anahtarla mafsallı levyenin somununu sökünüz. Kumanda milinin ucundaki parçanın pimini zımbayla çıkarınız. Kumanda milini mafsallı levyeyle birlikte çıkarınız. Tornavida yardımıyla kapağın içinden zorlayarak eski keçeyi çıkarınız. Kilometre telinin etrafında akıntı varsa arka kapağı sökmeden de çıkarabilirsiniz.

Renault 12 Teknik photo 320-321_zps6c78a5c9.jpgRenault 12 Teknik photo 352-353_zps9af1826c.jpg

-Kapağın tabanında muhtemelen aşınan parçalar birikmiş olacaktır. Elinizi sürerseniz yaralayabilir. Balata spreyiyle temizleyebilirsiniz. Kapağa ve şanzuman gövdesine yapışan conta parçalarını da temizleyiniz.

-Parçaları yeniledikten sonra montaja geçebilirsiniz. Kağıt contayı yerleştiriniz. Kumanda milinin ucundaki pimi kapağı takmadan yerine çakınız.

-Kapağı sökerken düşen parçayı yerleştiriniz. Kapağı yerine takarken mafsallı levyenin üst ucunu araç hangi vitesteyse o çubuğun yarığına geçiriniz. Bunun için kapağın altından takip ederek hizalama yapınız.

-Kapağı taktıktan sonra civataları eşit sıkarak kapatınız. Traversi ve levyeyi takınız.

-Son olarak yağı doldurarak işinizi bitirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder